Afscheid en uitvaart Afscheid en uitvaart

Afscheid en Uitvaart

U kunt een beroep doen op onze gemeente als een dierbare van u ernstig ziek wordt en komt te overlijden. In de periode die vooraf gaat aan het sterven proberen wij naar ons vermogen steun en troost te bieden aan de stervende en zijn omgeving. Als een dierbare van u overleden is kunt u contact met ons opnemen voor een rouwdienst. De predikant heeft een gesprek met u als nabestaanden over het leven van de overledene en de rouwdienst. Deze dienst kan variëren van een traditionele kerkdienst in de kerk, tot een moment van afscheid in de aula of een gebed bij het graf. In samenspraak met de nabestaanden wordt gezocht naar de meest passende vorm. Uiteraard kut u zelf met voorstellen komen voor muziek of teksten In de tijd na de rouwdienst komen wij, indien nodig, op bezoek om samen te spreken over het verdriet en over de nieuwe levenssituatie.
Neem gerust contact op met ds. Jaap van den Akker.

Eeuwigheidszondag
U ontvangt begin november een uitnodiging voor de dienst, eind november, waarin wij overleden gemeenteleden gedenken. In deze dienst worden de namen van overleden gemeenteleden genoemd en worden kaarsen voor hen aangestoken. U kunt contact opnemen met de predikant.